Julie Lambert: Winkelbediende
“Ik werk al meer dan 10 jaar in een bekende supermarktketen en zie het sinds de coronacrisis met lede ogen aan. We zijn zeer teleurgesteld in de klanten, vooral in de omgang naar ons toe. De normen en waarden worden totaal niet gerespecteerd. Uiteraard zijn er klanten die zich wel aan
de regels houden maar dat is écht een minderheid. De meerderheid doet eigenlijk alsof er nooit een maatschappelijke verandering is geweest. Ze komen erg dichtbij of raken van alles aan zonder het te kopen. Nochtans doen we veel qua preventie: we hangen affiches, flyers en allerlei materiaal om het bewustzijn te vergroten. Wat dat betreft zijn we erg tevreden over onze werkgever. Die ziet gelukkig wél de ernst van de situatie in. Ik ben eerlijk gezegd de tel al kwijtgeraakt hoe vaak ik per dag aan klanten moet vragen om afstand te houden.”
“Ik ga op zich nog graag werken maar na de zoveelste aanvaring met een klant wordt het echt moeilijk. Het is echt dagelijkse kost aan het worden. Je begint er dan vaker op te letten. Ik merk dat dit op mijn gemoed werkt en dat is niet fijn natuurlijk.”
“Deze crisis heeft de band tussen de collega’s versterkt. We zijn er allemaal voor elkaar en hebben veel steun aan mekaar. Dat is in deze tijden het belangrijkste. Laat dat dan toch nog een lichtpuntje zijn.”